Na rozdíl od let minulých se dnešní výroba téměř všeho soustředí téměř jenom v Asii, kde je stále nejlevnější pracovní síla. Přesto se stále i v České republice dají sehnat firmy, které Vám ušijí oblečení, ať už ho potřebujete z důvodu nevyhovujících konvenčních velikostí nebo potřebujete třeba trička s potiskem pro nějakou akci. My Vám dnes můžeme dovolit nahlédnout do procesu výroby od samého začátku až do finále.
1. Zadání požadavku
Ať už se obrátíte na jakoukoli firmu, nejdříve musíte zpracovat vše požadavky od množství, vzhled až po Vaši představu o výsledné ceně, která je samozřejmě ovlivněna mnoho faktory:
· Kvalitou látky, ze které je materiál zpracováván
· Množstvím
· Kvalitou provedení
· Lokalitou, ve které svou poptávku necháváte zpracovávat
2. Reakce výrobce
Obvykle do jednoho pracovního dne je Vaše objednávka přijata firmou, které jste daný úkol za dali. Ta by Vám obvykle do 24 hodin měla poslat minimálně aspoň přibližný cenový návrh, za kterým by mělo následovat i to, do kdy bude zakázka vyhotovena či případné jemné změny a úpravy ve Vašem návrhu. Ověřené firmy nejčastěji vyžadují platby ještě před obdržením zboží.
3. Proces samotné výroby
Před samotnou výrobou je dle přání zadavatele objednána přesně taková látka, jakou si představuje. Po obdržení materiálu (ne jenom látky, ale i všeho ostatního, dle přání zadávajícího) se v dílnách pustí do samotné výroby, přesně podle instrukcí, které dostali. Tento proces samozřejmě trvá různě dlouho, jak podle množství, tak i podle náročnosti dané zakázky.
Pokud se má na výrobky ještě nalepit např. potisk, dochází k tomu až na samotném konci výrobního procesu. Takto připravené zboží už je vhodné k zabalení a cestě k svému majiteli.
4. Zbylé náležitosti
Pak už přichází spíše administrativní práce, která je v každém odvětí jakéhokoli průmyslu, kdy je zboží odesláno a vyřízeny různé faktury a jiné doklady. V některých případech se ještě řeší zaplacení.
5. Upozornění nakonec
Tento výrobní proces se rozhodně netýká továren v Asii a podobně! Toto prostředí spíše zapadá do prostředí menšího českého podniku.